5 Penyakit Akibat Kekurangan Nutrisi Yang Anda Mesti Elakkan

” Saya makan banyak, jarang tak tambah. Boleh dikatakan setiap hari saya makan bertambah-tambah. Tapi masalah saya, saya selalu rasa seperti mahu pitam dan lesu. Kenapa ya?” Persoalan ini yang membuatkan Cikta terpanggil untuk menulis artikel kali ini.

Pernah tak Anda rasa seperti itu? Kenyang sangat-sangat tapi badan lesu, letih dan hampir mahu pitam. Itu adalah tanda badan anda kekurangan nutrisi. Memang menjadi budaya kita makan pelbagai menu setiap kali makan. Tetapi kita kurang dan menitik beratkan tentang kandungan zat dalam makanan tersebut, sebaliknya kita lebih mementingkan rasa makanan tersebut. Janji sedap, kan?

Continue Reading

Peluang Menjana Pendapatan Sehingga 4angka Sebulan Sambil Menjaga Anak Dirumah.

Sudah 5tahun lebih Cikta bekerja dari rumah. ‘Work At Home Mom’. Jika masa Umar masih baby seriously rasa teragak-agak dengan keputusan untuk meninggalkan dunia pekerjaan. Betul ke apa yang aku buat ni? Boleh ke hidup kalau suami seorang sahaja yang kerja? Astaghfirullahalazim. Walaupun masih berbelah bahagi. Tapi Cikta yakin rezeki itu Allah yang bagi, bukan manusia.

Continue Reading

Penjagaan Kulit Yang Selamat, Mudah Dan Berkesan Dalam Jangkamasa Panjang.

Percaya atau tidak sebelum kenal Shaklee dulu, Cikta adalah seorang yang tidak kisah sangat pasal pemilihan skincare dan supplement. Asal ada testimoni yang berlambak, mulalah terpengaruh. Tanpa Cikta ambil tahu apakah kandungan skincare dan supplement tersebut. Kalau ada kandungan bahan kimia terlarang pun memang tak ambil tahu. Kasihan kan?

Continue Reading

Tips Dan Petua Atasi Masalah Keguguran Rambut Dengan Mudah Serta Berkesan

Masalah rambut berkelemumur, bercabang, rosak dan gugur adalah masalah biasa tak kira lelaki ataupun perempuan. Kadang tu masalah ini nampak remeh tetapi mampu mengurangkan keyakinan seseorang, terutamanya kaum lelaki. Perempuan boleh lagi tutup dengan tudung kan? Tapi itu pun memang membuatkan kita tak selesa. Mana tidak dengan rasa gatalnya didalam tudung, lepas tu bila sikat penuh sikat dengan rambut yang gugur. Risau kan?

Continue Reading

2 Cara Memulihkan Badan Yang Lumpuh Akibat Angin Ahmar Dengan Selamat Dan Berkesan.

Jika kita atau orang tersayang diserang angin ahmar atau strok, adakah kita akan membiarkan sahaja atau berusaha untuk ikhtiar membantu? mesti anda tidak pernah terfikir tentang perkara ini kan?

Mungkin ramai yang sudah tahu apa itu penyakit strok atau dalam bahasa lain serangan angin ahmar. Artikel kali ini Cikta mahu berkongsi serba  sedikit tentang penyakit Strok dan produk yang mungkin dapat membantu pesakit untuk sihat semula. Cikta berharap mudah-mudahan artikel ini dapat membantu memberi sedikit sebanyak maklumat kepada mereka yang memerlukan. In shaa Allah!

Continue Reading

Testimoni Diri Sendiri Kecilkan Pori Besar Mudah dan Berkesan Dengan Youth Skincare

Kalau dari jauh bukan main ‘flawless’ lagi muka, tapi bila dah datang dekat barulah nampak betapa besarnya liang pori. Ada tak yang pernah jumpa mereka yang mempunyai masalah seperti ini? Ataupun anda sendiri ada masalah liang pori besar? Stress kan? Rasa kurang keyakinan diri apabila berhadapan dengan orang lain, lagi-lagilah kalau kawan atau pelanggan nak jumpa dengan kita. Allah! Mana nak sorok pori besar ini?

Continue Reading