6 Cara Untuk Rawat Kulit Berpanau Dengan Selamat Dan Berkesan.

Masalah kulit memang boleh buat kita rasa rendah diri. Contohnya seperti masalah panau. Lelaki atau perempuan tak kisahlah yang penting mesti akan rasa rendah diri dan malu akibat daripada masalah panau ni. Lagilah malu kalau panau ni jadi di muka. Jadi apa kata kita ambil tahu serba sedikit hal berkaitan masalah panau ni. Dan mungkin ada jalan penyelesaian yang boleh buat panau ini hilang atau mungkin pudar sedikit demi sedikit. Biasanya kulit yang berpanau terdapat di bahagian dada, leher, belakang badan dan kadang-kadang di bahagian tepi-tepi dagu kan.

Continue Reading

Skincare Berkesan Pudarkan Jeragat Tanpa Bahan Kimia Berbahaya

Apabila usia dah meningkat ramai yang mengalami  masalah jeragat lagi-lagi jika anda mempunyai kulit jenis yang tidak berminyak. Kulit kering dan matang memang diantara yang senang naik jeragat tau. Ada juga yang mempunyai masalah jeragat bertompok-tompok kerana pemakaian skincare yang mempunyai kimia berbahaya. Mari cari jalan penyelesaian untuk masalah jeragat ini tanpa kimia berbahaya yang boleh menghakis dan merosakkan kulit.

Dah pelbagai jenis skincare dah dicuba tapi masalah jeragat tetap begitu? Apa kata anda teruskan pembacaan tentang set skincare yang diuji secara klinikal ini. Ianya sangat membantu dan terbukti berkesan.

6 Punca Jeragat Dan Cara Mengatasinya boleh baca di SINI

Continue Reading

6 Punca Jeragat Dan Cara Mengatasinya Secara Semulajadi.

Perempuan dan cermin memang bersahabat baik. Mungkin boleh dikatakan daripada kecil lagi. Tapi bila usia dah menganjak ke angka 3 ni kan, macam-macamlah masalah yang timbul. Kalau diusia remaja bagi golongan yang mempunyai kulit yang agak kering atau kombinasi kering,  jerawat malu-malu saja mahu timbul. Berbanding dengan mereka yang mempunyai kulit yang berminyak, mereka yang mempunyai jenis kulit kombinasi kering atau kering ini tampak flawless sahaja. Bahagia rasanya.

Namun apabila usia telah meningkat kulit jenis  tidak berminyak  yang menjadi pujaan hati  tiba-tiba naik jeragat. Kulit kering dan matang memang diantara yang senang naik jeragat tau. Mari kita cari jalan penyelesaian untuk masalah jeragat ini.

Continue Reading

Tips Mendapat Kulit Yang Cantik, Berat Ideal Dan Income Lumayan

Hari ni buka tong Energizing Soy Protein (ESP) yang baru. Belek-belek tong ESP ni buatkan hati rasa nak berkongsi cerita dengan semua. ESP ni diantara supplement yang awal-awal dulu Cikta cuba selain Alfalfa. Masa itu baru berkenalan dengan dunia penyusuan. Bila ingat-ingat balik, bukan senangkan nak susukan anak secara eksklusif. Cikta pernah gagal untuk menyusukan anak pertama dulu. Tapi syukur dengan izin Allah asbab ilmu yang dicari dan makanan tambahan yang Cikta ambil, anak kedua dan ketiga Cikta dapat susukan tanpa campur susu formula. Alhamdulillah!

Continue Reading

Tawaran Check in Hotel Hanya RM1 Untuk 1 Malam

Baru-baru ini viral tentang Hotel RM1 yang ditawarkan oleh Aplikasi OYO. Riuh-rendah di wall Facebook Cikta. Alhamdulillah Cikta pun berpeluang check in di salah satu Hotel yang tersenarai iaitu Hotel Holmes di Gelang Patah, Johor.

Dapatlah berstaycation untuk sambut anniversary Cikta dan suami pada 19.11.2018 hari tu sambil mengupdate artikel di blog kesayangan Cikta ni. Serious masa tu idea datang mencurah-curah. Memag kena berstaycation selalulah lepas ini. Lagi syok sebab dengan Aplikasi OYO ni dapatlah staycation dengan harga yang sangat berpatutan. Tapi yang RM1 ni bukan berpatutan lagi, memang gempaklah!

Continue Reading

Cara Selamat Dan Mudah Hilangkan Parut Jerawat Berlubang

Masalah jerawat rasanya sudah cukup merunsingkan. Lebih membimbangkan lagi apabila jerawat itu meninggalkan kesan parut kekal, hitam dan berlubang. Bertahun-tahun lamanya untuk dihilangkan, pelbagai petua, cara dan produk telah dicuba tetapi semuanya tidak berhasil. Bertambah teruk lagi bila produk yang digunakan itu tidak serasi dengan jenis kulit dan mengandungi bahan kimia terlarang seperti hydroquinone dan merkuri. Makin teruk dibuatnya. Boleh baca di SINI untuk mengenal pasti samada produk tersebut mempunyai bahan kimia terlarang atau tidak.

Continue Reading

Tips Bantu Mengecilkan Pori Dengan Produk Selamat dan Berkesan.

Terganggu kan dengan pori-pori besar di wajah? Pori-pori wajah memang salah satu masalah kulit yang sering mendapat perhatian oleh banyak wanita. Mana taknya ianya memang menurunkan keyakinan diri tau! Cikta tau sebab sebelum ini Cikta pun ada masalah yang sama. Nampak dari jauh memang nampak flawless bukan main tapi bila datang dekat ehem ehem boleh pengsan orang. Stress!

Aktiviti memicit dan membuang blackhead menggunakan tangan di rumah juga membuatkan pori-pori besar dan semakin teruk tau. So please Jangan!

Continue Reading