Tips Mengecutkan Bartholin Cyst Dan Mengelakkan Daripada Berulang-ulang.

Baru-baru ni ramai pula customers yang cari supplement untuk masalah bartholin cyst. Apa tu? Ianya ialah benjolan di alat sulit wanita pada bahagian bibir faraj dan ianya amat mengganggu aktiviti harian. Ini kerana, ketumbuhan ini akan membuatkan kita tidak selesa. Bagi mereka yang telah berkahwin, Bartholin cyst akan menganggu hubungan intim antara suami isteri.

Continue Reading

Bisnes Modal Bawah RM100 Dengan Pulangan Yang Lumayan

Sekarang ini sudah banyak teknik pemasaran dan peluang bisnes yang kita boleh buat bagi menjana pendapatan untuk memperbaiki ekonomi keluarga kita. Sama ada pendapatan  sampingan ataupun secara fulltime. Paling Best tak perlu nak pening kepala nak hasilkan produk sendiri la, nak sewa kedai la, nak bayar pekerja la dan macam-macam lagi la.

Continue Reading

Tips Kurus Dengan Selamat Dan Mudah Seperti Lisa Surihani

Baru-baru ini Lisa Surihani membuat kejutan apabila tampil lebih ramping ibarat anak dara setelah melahirkan anak keduanya. Lisa telah memuat naik beberapa tips yang diamalkannya bagi mengurangkan berat badannya. Menurut Lisa, tips yang diamalkannya ni walaupun berkesan buatnya namun mungkin tak sesuai untuk orang lain. Tapi apa salahnya kita cuba kan?

Continue Reading

Tawaran Check in Hotel Hanya RM1 Untuk 1 Malam

Baru-baru ini viral tentang Hotel RM1 yang ditawarkan oleh Aplikasi OYO. Riuh-rendah di wall Facebook Cikta. Alhamdulillah Cikta pun berpeluang check in di salah satu Hotel yang tersenarai iaitu Hotel Holmes di Gelang Patah, Johor.

Dapatlah berstaycation untuk sambut anniversary Cikta dan suami pada 19.11.2018 hari tu sambil mengupdate artikel di blog kesayangan Cikta ni. Serious masa tu idea datang mencurah-curah. Memag kena berstaycation selalulah lepas ini. Lagi syok sebab dengan Aplikasi OYO ni dapatlah staycation dengan harga yang sangat berpatutan. Tapi yang RM1 ni bukan berpatutan lagi, memang gempaklah!

Continue Reading

Cara Selamat Dan Mudah Hilangkan Parut Jerawat Berlubang

Masalah jerawat rasanya sudah cukup merunsingkan. Lebih membimbangkan lagi apabila jerawat itu meninggalkan kesan parut kekal, hitam dan berlubang. Bertahun-tahun lamanya untuk dihilangkan, pelbagai petua, cara dan produk telah dicuba tetapi semuanya tidak berhasil. Bertambah teruk lagi bila produk yang digunakan itu tidak serasi dengan jenis kulit dan mengandungi bahan kimia terlarang seperti hydroquinone dan merkuri. Makin teruk dibuatnya. Boleh baca di SINI untuk mengenal pasti samada produk tersebut mempunyai bahan kimia terlarang atau tidak.

Continue Reading

Ketahui Apa Itu Penyakit Vertigo Dan Puncanya

Suami Cikta pernah mengalami masalah vertigo ini dulu. Setahun mesti ada 4 atau 5 kali MC disebabkan masalah ini. Pada mulanya memang kami biarkan saja masalah ini sehingga 1hari Suami Cikta terpaksa admitted dalam 6hari dan di cadangkan untuk operate oleh Dr pakar ENT kerana keadaan vertigo sudah teruk. Suami Cikta mengalami vertigo disebabkan sinus yang teruk. Masa itu, sinusnya telah terkena jangkitan kuman.

Continue Reading

Tips Bantu Mengecilkan Pori Dengan Produk Selamat dan Berkesan.

Terganggu kan dengan pori-pori besar di wajah? Pori-pori wajah memang salah satu masalah kulit yang sering mendapat perhatian oleh banyak wanita. Mana taknya ianya memang menurunkan keyakinan diri tau! Cikta tau sebab sebelum ini Cikta pun ada masalah yang sama. Nampak dari jauh memang nampak flawless bukan main tapi bila datang dekat ehem ehem boleh pengsan orang. Stress!

Aktiviti memicit dan membuang blackhead menggunakan tangan di rumah juga membuatkan pori-pori besar dan semakin teruk tau. So please Jangan!

Continue Reading

Peluang Untuk Surirumah Menjana Income Dari Rumah Tanpa Meninggalkan Anak-anak

“Baru hari ini gaji, esok sudah habis!”

“Dah gaji tapi masih tak mampu nak bayar hutang!”

“Suami kerja siang dan malam sampai tiada masa untuk keluarga tapi gaji masih tidak mencukupi”

Pernah tak anda mengalami masalah seperti berikut? Jika ya anda mungkin memerlukan sesuatu untuk menjana income tambahan untuk membantu memperbaiki ekonomi keluarga anda.

Continue Reading