Tawaran Check in Hotel Hanya RM1 Untuk 1 Malam

Baru-baru ini viral tentang Hotel RM1 yang ditawarkan oleh Aplikasi OYO. Riuh-rendah di wall Facebook Cikta. Alhamdulillah Cikta pun berpeluang check in di salah satu Hotel yang tersenarai iaitu Hotel Holmes di Gelang Patah, Johor.

Dapatlah berstaycation untuk sambut anniversary Cikta dan suami pada 19.11.2018 hari tu sambil mengupdate artikel di blog kesayangan Cikta ni. Serious masa tu idea datang mencurah-curah. Memag kena berstaycation selalulah lepas ini. Lagi syok sebab dengan Aplikasi OYO ni dapatlah staycation dengan harga yang sangat berpatutan. Tapi yang RM1 ni bukan berpatutan lagi, memang gempaklah!

Continue Reading

Cara Selamat Dan Mudah Hilangkan Parut Jerawat Berlubang

Masalah jerawat rasanya sudah cukup merunsingkan. Lebih membimbangkan lagi apabila jerawat itu meninggalkan kesan parut kekal, hitam dan berlubang. Bertahun-tahun lamanya untuk dihilangkan, pelbagai petua, cara dan produk telah dicuba tetapi semuanya tidak berhasil. Bertambah teruk lagi bila produk yang digunakan itu tidak serasi dengan jenis kulit dan mengandungi bahan kimia terlarang seperti hydroquinone dan merkuri. Makin teruk dibuatnya. Boleh baca di SINI untuk mengenal pasti samada produk tersebut mempunyai bahan kimia terlarang atau tidak.

Continue Reading

Ketahui Apa Itu Penyakit Vertigo Dan Puncanya

Suami Cikta pernah mengalami masalah vertigo ini dulu. Setahun mesti ada 4 atau 5 kali MC disebabkan masalah ini. Pada mulanya memang kami biarkan saja masalah ini sehingga 1hari Suami Cikta terpaksa admitted dalam 6hari dan di cadangkan untuk operate oleh Dr pakar ENT kerana keadaan vertigo sudah teruk. Suami Cikta mengalami vertigo disebabkan sinus yang teruk. Masa itu, sinusnya telah terkena jangkitan kuman.

Continue Reading

Tips Bantu Mengecilkan Pori Dengan Produk Selamat dan Berkesan.

Terganggu kan dengan pori-pori besar di wajah? Pori-pori wajah memang salah satu masalah kulit yang sering mendapat perhatian oleh banyak wanita. Mana taknya ianya memang menurunkan keyakinan diri tau! Cikta tau sebab sebelum ini Cikta pun ada masalah yang sama. Nampak dari jauh memang nampak flawless bukan main tapi bila datang dekat ehem ehem boleh pengsan orang. Stress!

Aktiviti memicit dan membuang blackhead menggunakan tangan di rumah juga membuatkan pori-pori besar dan semakin teruk tau. So please Jangan!

Continue Reading

Peluang Untuk Surirumah Menjana Income Dari Rumah Tanpa Meninggalkan Anak-anak

“Baru hari ini gaji, esok sudah habis!”

“Dah gaji tapi masih tak mampu nak bayar hutang!”

“Suami kerja siang dan malam sampai tiada masa untuk keluarga tapi gaji masih tidak mencukupi”

Pernah tak anda mengalami masalah seperti berikut? Jika ya anda mungkin memerlukan sesuatu untuk menjana income tambahan untuk membantu memperbaiki ekonomi keluarga anda.

Continue Reading

Vitamin Asas Shaklee Dengan Harga Berpatutan Untuk Kesihatan Yang Baik

Ramai yang masih tertanya-tanya tentang kepentingan mengambil makanan tambahan yang kaya dengan vitamin dan mineral dalam diet seharian. Tabiat pengambilan vitamin dan mineral boleh membantu mengatasi pelbagai masalah kesihatan, salah satunya adalah masalah yang diakibatkan oleh kekurangan nutrisi.

Continue Reading

5 Penyakit Akibat Kekurangan Nutrisi Yang Anda Mesti Elakkan

” Saya makan banyak, jarang tak tambah. Boleh dikatakan setiap hari saya makan bertambah-tambah. Tapi masalah saya, saya selalu rasa seperti mahu pitam dan lesu. Kenapa ya?” Persoalan ini yang membuatkan Cikta terpanggil untuk menulis artikel kali ini.

Pernah tak Anda rasa seperti itu? Kenyang sangat-sangat tapi badan lesu, letih dan hampir mahu pitam. Itu adalah tanda badan anda kekurangan nutrisi. Memang menjadi budaya kita makan pelbagai menu setiap kali makan. Tetapi kita kurang dan menitik beratkan tentang kandungan zat dalam makanan tersebut, sebaliknya kita lebih mementingkan rasa makanan tersebut. Janji sedap, kan?

Continue Reading

Peluang Menjana Pendapatan Sehingga 4angka Sebulan Sambil Menjaga Anak Dirumah.

Sudah 5tahun lebih Cikta bekerja dari rumah. ‘Work At Home Mom’. Jika masa Umar masih baby seriously rasa teragak-agak dengan keputusan untuk meninggalkan dunia pekerjaan. Betul ke apa yang aku buat ni? Boleh ke hidup kalau suami seorang sahaja yang kerja? Astaghfirullahalazim. Walaupun masih berbelah bahagi. Tapi Cikta yakin rezeki itu Allah yang bagi, bukan manusia.

Continue Reading